det är så här va...

2007-06-24 @ 23:11:50

Nu börjar ditt nya liv, hur känns det??
Amen, vadå mitt nya liv? Är det ett helt nytt liv? Jag har samma sambo, samma kärlek, samma vänner, samma lägenhet, samma söndags ångest inför en helt ny tidiga mornar vecka, samma LIV! Eller..?
Jaha ok, nytt jobb. Men det har jag ju haft många gånger, och om ni verkligen hade undrat hur det känns så hade ni frågat för typ. . . en månad sen. Och hade jag verkligen velat att ni som "verkligen undrar" skulle ha vetat så hade jag sagt till er, ungefär som jag säger till dom närmsta. Det skrämmer skiten ur mig. Ingen tar ansvar för mig utom jag själv. Jag måste själv se till så att jag har huvudet över vattnet. Ingen ser till att jag får en stadig lön så jag kan leva varje månad, ingen ser till så att jag jobbar exakt dom timmar jag ska, ingen ser till att jag kommer i tid, ingen ser till att sätta in en ersättare ( om gud förbjude!) att jag skulle bli sjuk... för det finns ju dom som har det värre.
Så när jag nu sitter här med en SKIT bankande huvudvärk och är täppt som in i helvete i näsan, så känns det som om jag inte får lov o klaga, för det är ingen som ser till att jag är frisk innan jag jobbar igen.

Så känns det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback