Kärringar.

2007-09-21 @ 14:14:30
Kärringar. Och då pratar jag inte bara om pensionärer, för kärringar är inte bara gråhåriga pensionärer. En kärring kan vara 40 och allmänt...kärring.
Ta kärringen under oss- kärring! 60 år , RUNDA glasögon, halvlångt permanentat hår, permanenten gick ut för ett halvår sedan, tråkig lugg, fula kläder, dum i huvet, klagar alltid- inget är bra! Till och med hennes man är en kärring, en manlig sådan. En kärring för mig är en sådan människa som är så satans ta mig avundsjuk på oss andra snygga människor att dom måste klaga på varenda liten liten sak, eller ställa fullständigt korkade frågor som dom inte alls har att göra med. En kärring tror att bara för man klipper snelugg och lägger EN  ja märk själv en brun slinga i den så är man 20 år yngre. Well I've got news for you hunny, you're not! Så dra nått gammalt över dig och gå och läg dig- länge.
Tro mig jag är ingen sur eller bitter människa men träffar man över tre kärringar på en dag börjar man så sakteligen att undra över meningen med livet.
Nej tur är det då att man är glad för sitt eget liv och att man fortfarande kan GLÄDJAS över en sådan sak som en ledig dag.

Som när vi flyttade in i 35:an. Det första hon där under säger efter att vi tagit i hand o hälsat är att det var så skönt med dom förra grannarna eftersom dom hade stuga i blekinge och sällan var hemma så det var så tyst så. Och så log hon falskt och spände ögonen i mig. Inuti henne galloperade rädslan iväg för att ovanpå dom skulle två
u n g d o m a r  flytta in! Hjälp.
Ja sa jag , det var kanske skönt, men vi har ingen stuga i blekinge så vi kommer ju alltid bo här och så avfyrade jag ett lika falskt leende tillbaka. Sen dess har fru och herr kärring under oss gjort sitt bästa för att göra livet för mig och B så surt som bara möjligt. 

Kärring.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback