RECEPT som utlovat :)

2011-07-18 @ 13:36:29
Här kommer receptet på Köttfärspajen jag gjorde förra veckan! Den var verkligen super god! Ska göra som min vän Anna sa och lägga ut lite recept jag med! Här har ni hennes blogg där finns en del goda recept där också ;)) : http://www.annastipsotrix.blogspot.com/

Smarrig Köttfärspaj

Paj deg:
3,5 dl vetemjöl
125 gram smö
2 msk vatten

Fyllning:
3 ägg
2 dl mjöl
1 dl grädde (jag tog matlagningsgrädde)
4 dl riven ost
400-500 gram köttfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 dl tomatpur
Tomater
Salt & Peppar

1: Hacka samman smör och mjöl tills smöret är finfördelat. Tillsätt vattnet & knåda ihop till en slätdeg. Förvara svalt en stund innan du trycker ut degen i en pajform, förgrädda i ugn 10 minuter , 180 grader.

2: Vispa samman ägg, mjölk, och riven ost.

3: Finhacka löken, vitlöken och fräs tillsammans med köttet. Tillsätt tomatpure, salt & peppar samt grädden.

4:Blanda stanningen med köttet & fyll pajskalet . Skiva tomaterna och lägg ovanpå pajen.

5: Grädda i ca 180 grader 45-50 min. Lägg riven ost ovanpå pajen de sista 10-15 minutrarna.


Kommentarer

Postat av: Anna

Tack Linda :-)

2011-07-20 @ 06:48:38
URL: http://www.annastipsotrix.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback