När du kom..

2011-05-04 @ 20:09:50
Det var tufft när vår son kom till oss.
Dom märkte redan från början att han hade det tufft med andningen. Dom höll honom under observation, men efter endast ca 10 minuter på BB blev Alfred alldeles blå och fick tas in på Neonatalen på Malmö KK.
Det var jobbigt att prata om eftersom vi inte visste om han skulle klara sig. Här kommer lite bilder från den första tiden med Alfred..
Här ligger jag. Jag andas med hjälp av cpap. Jag får 2 sorters antibiotika genom slangar i magen. Jag har "ploppar" på mage och bröst som kollar mitt hjärta och puls. Syremätaren sitter om foten. Jag har ganska höga biliglobin värde och måste sola. Mat får jag genom sonden i näsan.
7 dagar senare får jag komma ur cpap:en och andas med hjälp av syrgas.
Efter 8 dagar kommer vi till ett familjerum på Neo där mamma o pappa kan bo tillsammans med mig.
Jag ska stanna i 2 dagar till för att se så att jag klarar mig helt utan syrgas och för att se så mamma kan amma mig.
Här sov vi.
Det är en helt ny värld utan massa mojänger i ansiktet <3
Äntligen hemma i hemmets trygga vrå.

Kommentarer

Postat av: Therese

så fina bilder.. <3 ni har haft det tufft, men nu har ni världens finaste Alfred :)

2011-05-04 @ 20:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback