Kapade ögonbryn hör inte klassisk klippning till.

2007-07-04 @ 22:36:00
Ännu en (skum) dag på jobb. Började kl 9:00 med en klippning. En man med ganska lite hår så det gick fort som bara den. Tog bara 150 betalt.. men den lilla knatten lämnar fram en tusenlapp. Han tror på allvar att jag har 850 i växel första kunden på morgonen. Ja ja. Jag är ju inte som en butik som har nårra tusen spänn i växelkassa. SOm tur är har vi en affär brevid som är rätt så snälla och växlar till oss ibland.
Annars, herregud!
Igår klippte jag en skum typ, en klassisk klippning. Efter saxen varit framme jämnar man till runt öron, pullisonger och nacke med maskin. Den här typen hade nog högt hårfäste eller höga ögon bryn för jag råkade fantamig kapa halva hans vänstra bryn!! Hahah... jag satt i min egen värld och slant väl med min lilla trimmer. Men herregud. Jag fick hålla mig för skratt det var ju trots allt synd om den här mannen. Samtidigt blev jag förfärad att han skulle bli arg, men han skämtade bara bort det och jag fick ju följa med på dom noterna. haha..
Ja sånt här händer verkligen mig!
Men jag är faktiskt duktig, jobbar 6 dagar i veckan, fick dricks o kram av en kund igår som var så nöjd med mig,
så jag kan faktiskt det jag gör hur otroligt det än låter nu! :D
Jag har faktiskt tagit ledigt på fredag! Ska bli ofantligt skönt, jag ska sätta på AC/DC - You shook me al night long på hög volym o flyga runt i hela lägenheten! Efter en 12 dagars arbetsvecka behöver man släppa på trycket! ¨
Imorron är en ny dag, permanent...... need I say more??

GODNATT vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback