EN FRISÖRS BEKÄNNELSER

2007-10-23 @ 13:48:50
I min blogg, kära läsare, får ni ofta läsa om hur dumma och korkade saker som jag daligen utsätts för och idag är INGET undantag. Tyvärr.
Först kan jag ju säga att igår hade jag en jättebra dag, fick massa komplimanger för mitt arbete och det är ju skönt. Min sista kund sa att hon var så nöjd och att det var jättelänge sen hon blev så nöjd när hon gick till frissan, så kul! Då känner man "ja, jag kan nog fan det jag sysslar med" haha..
Men sen får man sånna kunder som den imorse. Ni måste veta hur det ligger till , eftersom tjejen som jag jobbar med är mamma ledig så har många av hennes kunder valt att gå över till mig medans hon är hemma. Och majoriteten av denna kundkrets är ca 90 % damer 35-40 + med korta frisyrer, och ett jävla humör. Alltså.. allt som jag inte är. Och jag har sagt det förr, jag säger det igen, jag hatar k*rringar.
Imorse kom en av dom värsta, hon tyckte att jag klippt alldeles för lite förra gången och det var för långt där, och för tjockt där bla bla... Men idag blir det fantamej för kort. Ja, men det är bara så att vissa människor måste klaga , för annars mår dom inte bra. Får dom inte klaga och klanka ner på andra så mår dom själv dåligt. Hur kan man vara så? Det är så långt ifrån som jag själv är. Jag är dum på det hållet att jag är för snäll och väldigt sällan sätter ner foten. DOCK ska sägas att efter sånna här kunder börjar man få skinn på näsan.
Dom tror dom vet allt, dom tror så jävla mycket. Jag har för fan upplevt med under mitt 23 åriga liv än dom har under sitt dubbelt så långa liv. Eller kan det rent av vara så att dom är avundsjuka? För att jag är ung och dom...är inte.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Ja vissa kunder borde fan klippa sig själv.. om dom nu é så j-vla bra..

2007-10-23 @ 14:32:23
URL: http://Jessicakamph.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback