Dag 11 : Mina syskon

2010-11-29 @ 21:07:17
1979 födde Lena Johansson en son.
Han fick heta Jimmy.
Jimmy blev tidigt fascinerad av datorer o deras värld. Pappa har berättat om den tidiga förälskelsen han hade till sin Amiga .
Idag jobbar Jimmy på Öresundsbron, bor i Trelleborg ( han gjorde en kortare flytt till Malmö, men likt sin lilla-syster trivdes han på mindre ytor) och är fortfarande en data tokig fluffboll.
Under min uppväxt betydde Jimmy väldigt mycket för mig ( det gör han än, men nu har jag liksom fått lära mig stå på egna ben lite mer) han var min trygghet när allt annat stormade. Jag och Jimmy har alltid haft en bra relation, jag tycker jag kan prata med honom om allt, och jag vet att han kan komma med bra råd. Vi är väl dom två som är mest öppna i familjen faktiskt. Jag vet inte var jag hade varit utan Jimmy, han betyder väldigt mycket för mig och Martin. Nu är han också världens bästa morbror till Alfred!
1982 kom Magnus flygandes.
Han är ganska exakt Jimmys motsats.
Han gillade direkt traktorer, och det var väl självklart att han skulle gå på "lantan".
Det gjorde han, och idag kör han lastbil.
Magnus är en sån kille som man vet att man kan lita på . Han ställer upp . Han finns där. Han säger det inte, men man vet det liksom.
Han är den som vetat från första början vad han velat o gjort det. Jag är stolt över honom, han kör sitt race och sen får vi andra hänga på bäst "fan" vi vill.
Här är en som är minst lika galen i Alfred :)
Och även om det inte sägs så¨syns det i handlingar och ögon att han älskar oss precis lika mycket som vi älskar honom!!
Så mamma o pappa... tack för att vi fick varandra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback