It's autumn

2010-09-27 @ 16:07:21
Idag har varit en såndär dag. Ni vet en såndär dag då man blir arg och ledsen , och alltid när man har en såndär dag är det precis som all skit kommer. Eller.. vet folk att man har en såndär dag och beter sig där efter?
Egentligen vill jag inte lägga mer energi på något väldigt energikrävande, men samtidigt är det svårt att släppa taget.
Nåja. Nog om det. Har stundvis haft en bra dag :) Var i stan med B o handlade lite kläder till lill-killen. Blev en body och en hel hood-dress från Lindex, så sött ! O en amnings-bh till mig! En som är lite rejälare !
Imorgon bär det av till Malmö, träffa Jessica och Neo, ska bli super kul ! Skulle egentligen idag, men Neo hade fått öroninflammation den lille stackaren.
Hösten är verkligen här. Jag tycker det är härligt.. jag gillar när luften blir lite mer klar, färgerna ändras och det blir lite kyligare.. :) Har alltid haft en förkärlek för vackra höstar..

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Var faktiskt jättenära att köpa en heldress på Lindex till Folke idag med! Men han behöver verkligen ingenting förrän i storlek 74 typ, och det känns förtidigt att köpa nu :( Men den var sååå söt, såg ut som en liten drake :)

2010-09-27 @ 19:53:14
URL: http://isisochdotte.blogspot.com/

Postat av: Rebecca

Hej Linda!



Det jag vill skriva till dig har egentligen ingenting med inlägget att göra.



Jag vill börja med att tacka dig. Jag vill tacka dig för att du gett mig hopp. Jag hoppas att du inte tar illa upp över det jag kommer att skriva.



Den 3 september i år var jag och min sambo på det vanliga rutin UL och fick precis samma besked som du och din sambo fick. Att den lilla bebisen i magen inte skulle överleva utanför magen. Min bebis, precis som din Aurora, hade acrani. Efter det beskedet googlade jag på acrani och hittade din blogg. Den bloggen har gett mig stöd och hopp.



Den 10 september klockan 08:00 åkte jag in till sjukhuset för att bli inlagd vid 14-tiden var bebisen ute. Efter det tillkom skrapning och ett dygn på sjukhus.



När jag läste att du efter ungefär två månader hade blivit gravid igen tändes mitt hopp och min just då väldigt mörka tillvaro. Nu lever jag på hoppet och håller mina tummar på att jag kommer, precis som du att bli gravid efter två månader.



Tack Linda för att du vågade vara ärlig och blogga om vad du var med om!



Du är guld värd för mig!

Kram på dig!

2010-09-28 @ 00:02:27
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2903

Postat av: Kajsa

Blir så lycklig Linda, att jag har en så fin vän som dig som ger hopp åt människor som Rebecca! Tack för att du var så stark, annars hade vi ju inte haft lille Affe här hos oss nu! <3

2010-09-28 @ 10:16:42
URL: http://isisochdotte.blogspot.com/

Postat av: Linda

Oj vilken ära.

Jag får säga tack till dig. Människor som du Rebecca är anledningen till att man skriver just om sånt jobbigt. Man hoppas att någon, någonstans läser och kanske kan se situationen på ett annat sätt. Och sen behövde jag skriva av mig om allt som hände.Jag hade så många tankar, så mycket ångest, sorg och förtvivlan över mitt barn att jag trodde jag skulle gå under.

Och precis som du levde jag på hoppet att så snabbt som möjligt bli gravid igen.



Jag tror att vissa kanske tyckte att jag skulle ha tid och sörja, men jag sörjde. Varje dag var en kamp. O när sen stickan en dag i november visade på plus igen visste lyckan inga gränser. Det blev faktiskt min räddning. O sen följde en tid av oro. Men det är ju inget konstigt, och vet du vad?

Risken att få ett barn till med acrani är jätteliten. En vän till mig räknade ut att det var 0.0001 promille eller något liknande.

På sjukhuset sa dom till mig att jag skulle ha åtminstonde en mens innan vi började kämpa för en ny bebis så det gjorde vi, längsta månaden i mitt liv. Men samtidigt behövdes den där månaden och nästa för att riktigt ta in och bearbeta det som hänt!



Jag tänker på dig och din sambo, vi vet hur ni mår, vi vet vad skit allt känns just nu, men kämpa på det finns så mycket kärlek kvar att ge!



Och vad stark du är som orkade gå igenom det du gjorde, du är en otrolig människa som låg och kämpade för att föda ut din ängel med acrani!



Alla varma tankar till er, till dig och din fina familj!

All lycka till på vägen..

Tack för dina fina ord.



Många varma kramar, Linda.

2010-09-28 @ 14:48:40

Postat av: Linda

Tack Kajsa.. Jag är så glad att jag hade dig när allt hände ! Du är min stjärna!

2010-09-28 @ 14:51:25

Postat av: Kajsa

Och jag är glad för att jag vågade stanna kvar trots att vi inte haft kontakt så länge! Har lärt mig mycket om livet själv genom att se er ta er igenom detta!

2010-09-28 @ 19:27:32
URL: http://isisochdotte.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback