BITTERFITTA! :)

2011-06-18 @ 09:01:44
Student i Trelleborg.
Börjar morgonen med att säga "Studenten är bara en påminnelse om hur gammal man själv börjar bli..."
Kvällen kommer, mamma är här och käkar, vi slår oss ner i soffan, grabben mittemot tar studenten, vi sitter bakom blommorna och gömmer oss, spanar in gästerna. Ja, ni vet hur det kan låta .
En man spelar trumpet, "Sjung om studentens lyckliga dar..." Mamma: "Ja tills imorron när han inser att han är arbetslös!"
Vi skrattar lite gott båda två hohoho..
Festen drar igång. Kl 22:00 är jag sjukt trött efter en jobbig nattning, duschar och går och lägger mig. Tecno musiken mittemot dunkar på på extra hög volym.. Ligger och surar lite, dom kunde ju spelat något bättre iallafall.
Somnar till slut.
Vaknar! Det låter som någon slaktar en tupp! Kollar klockan, 02:10. Studenten och hans fest slaktar Tomas Ledins låt "Inatt är jag din". Skrålar och skriker med. Dom "sjunger fel". Ligger och stör mig. Hur jävla svår är den liksom? Inatt är jag din, inatt är du min.. Idioter!
Somnar irriterad om.
Vaknar groggy.. EXTRAHÖG TECNO MUSIK. Kollar klockan, 03:45..
Väser till min sambo, "Nu kunde dom väl för fan sänka..men nä!"
Somnar förbannad om.
06:15, bebisen vaknar! Mamma upp! ... Musiken mittemot är död.
Går ner värmer välling..
Släpper ut hunden, viskar försiktigt till honom: Skall...!

Kommentarer

Postat av: Josse

HAHAHA! Fan vad vi skrattar här hemma :D:D:D:D



<3<3<3

2011-06-18 @ 14:35:13

Postat av: Therese

hahahaha!! vet precis! Jag brukar lägga Gustav ute när han ska sova på dagen. Då förväntar jag mig att det ska va lugnt på gatan, haha!! Om det är för mycket väsen tänker jag.. åhh.. om det kunde börja regna så de går in!! hahaha! ja, mammalivet är nog lite speciellt.. ;-)

2011-06-18 @ 14:38:06
URL: http://ameeeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback